ضرورت حذف طرح ترافیک /اتوبوسهای شهرداری آلوده تر از خودروهای شخصی

لی گلمرادی نماینده بندر ماهشهر، بندر امام خمینی (ره) امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر شهروند با اشاره به شرایط کرونا در کشور و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی گفت: مردم زمانی می توانند فاصله اجتماعی را رعایت کنند، که با خودروهای شخصی در سطح شهر تردد کنند نه با اتوبوس و مترو.
وی با بیان اینکه در روزهای گذشته که طرح ترافیک به دلیل شرایط کرونایی لغو شده بود، شاهد بروز مشکل خاصی در تهران و خیابانها نبودیم، افزود: به نظر می رسد که با حذف طرح ترافیک مشکل خاصی نداشته باشیم. از طرف دیگر تردد مردم با خودروهای شخصی، حجم تردد اتوبوسها را نیز کاهش می دهد که به مراتب از حجم آلودگی هوا هم کاسته می شود.

شهردار اسبق بندر ماهشهر با بیان اینکه خوروهای شخصی تاثیر آنچنانی در آلودگی هوای تهران ندارند، افزود: بر اساس آماری که خود مسئولین ارائه می کنند، آلودگی هوای تهران بیشتر از خود اتوبوسها و خودروهای حمل و نقل عمومی است نه خودروهای شخصی. به عبارت آنچه در افزایش آلودگی هوای تهران نقش دارد، خودروهای شهرداری تهران هستند نه خودروهای شخصی.

گلمرادی تصریح کرد: اگر قرار است از تردد خودروها برای جلوگیری از افزایش آلودی هوا ، ممانعت شود، باید جلوی تردد اتوبوسهای فرسوده و دودزای شهرداری تهران را گرفت.

وی با اشاره به نداشتن معاینه فنی این اتوبوسها گفت: بسیاری از اتوبوسهایی که هم اکنون در سطح شهر تهران تردد دارند، دودزا بوده و نقش بسزایی در افزایش آلودگی هوا دارند.

نائب رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنا به گفته مسئولین، شهرداری تهران روزانه حداقل سه میلیارد تومان از فروش طرح ترافیک به مردمی که دچار مشکل اقتصادی هستند درآمد دارد و همین درآمد باعث شده تا در اقدامی تعجب برانگیز مقصر آلودگی هوای تهران را خودروهای شخصی بدانند در حالی که این بهانه ای برای کسب درآمد است.

گلمرادی افزود: اگر طرح ترافیک حذف شود و مردم با خودروهای شخصی در سطح شهر تردد کنند و به تبع آن از حجم تردد اتوبوسها در سطح شهر کاسته شود، خواهیم دید که آلودگی هوا افزایش نخواهد یافت.

۲دغدغه اصلی مردم

۲دغدغه اصلی مردم شهرستان را اشتغال و معیشت عنوان کرد و گفت :با