دانیال شه‌بخش و تاثیر قهرمانی‌ها در سیستان و بلوچستان

بدست آوردن رتبه‌های برتر در میدانهای ورزشی ملی و جهانی و قهرمانی جوانان سیستان و بلوچستان همچون دانیال شه‌بخش در تغییر چهره این استان، به فعلیت رساندن استعدادهای سایر جوانان و رونق گردشگری ورزشی استان نقش موثری دارد.

در آبان ذوق زده بودیم وضعیت پیام‌رسان‌های گوشی‌هایمان، بیلبوردها، بنرهای کوچک و بزرگ زاهدان همه یک تصویر را به نمایش گذاشته بودند؛ تصویری از یک قهرمان با یک مدال، مدالی که برای تاریخ کشورمان در بازه‌ی ۸۰ ساله نخستین بود.

دانیال شه‌بخش و تاثیر قهرمانی‌ها در سیستان و بلوچستان

به گزارش آفاق نیوز و به نقل از ایرنا، وقتی در سرزمینی، موقعیتی یا مکانی که محرومترین هم باشد کاری نشدنی انجام و قفلِ نشدن و نتوانستن باز شود می‌شوید تاریخ‌ساز، بوکسور تاریخ‌ساز جمهوری اسلامی ایران از ۱۳ سالگی در رشته ورزشی بوکس در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت شد و با پشتکار و حمایت مربیان خود تاکنون مدال طلای رده‌های جوانان و بزرگسالان کشور، طلای رقابت‌های بین‌المللی جام مکران، برنز رقابت‌های بین‌المللی ترکیه و نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا در دبی دست یافت تا به مدال جهانی در صربستان رسید.

دانیال شه‌بخش را قبل از آبان ۱۴۰۰ خودمان(مردم سیستان و بلوچستان) و اکنون خیلی از شما می شناسید جوانی از اهالی سیستان و بلوچستان که وقتی به صربستان رفت با مدالی برگشت که کشورمان و ورزشکاران بوکسور سال‌ها در آرزویش به سر می بردند.

این آرزوی برآورده شده از سوی قهرمان سیستان و بلوچستانی اتفاق جدیدی بود همان استانی که در نقشه کشورمان جنوب شرقی‌ترین است و در پستوی ذهن خیلیهایتان محرومترین شاید به حق چون آمده‌اید و دیده‌اید یا تلویزیون و و روایت‌های مستندسازان را تماشا کرده‌اید و  قضاوتتان برهمان اساس شکل گرفت.

اما باید دید قهرمانی دانیال شه بخش با سیستان و بلوچستان چه می‌کند؟

تغییر چهره یک منطقه

پیروزی یک قهرمان در عرصه جهانی علاوه بر تاثیری که در رتبه‌بندی‌ها ورزشی دارد و جایگاه یک کشور را ارتقا می‌دهد در سطح داخلی نیز موقعیت و جایی که آن قهرمان از آن آمده نیز دارای اهمیت می‌شود.

موفقیت دانیال شه بخش در عرصه بوکس در سطح جهانی نه تنها توانست چهره سیستان و بلوچستان را تغییر دهد بلکه نشان داد تصویری که از این استان به لحاظ فقر و محرومیت وجود دارد درست نیست این را استاندار سیستان و بلوچستان گفت و افزود:  اگر شرایط برای جوانان این استان در عرصه‌های مختلف مانند ورزش فراهم شود، می‌توانند افتخارات زیادی به ارمغان آورند.

مردم و جوانان زاهدان هم در این رابطه نظراتی داشتند مثلا حسام عبدی جوان بیست و چند ساله زاهدانی با همان بیان جوان‌گونه‌اش با اشاره به اینکه پرچم سیستان و بلوچستان همیشه بالاست گفت: دانیال شه بخش باعث سرافرازی این استان در کشور و دنیا شد.

غفور نارویی هم جوان دیگری است که وقتی از دانیال شه بخش حرف می‌زد چشمانش برق خاصی داشت و گفت: این قهرمان نه تنها افتخار بلوچستان است بلکه نشان داد مردم استان ما وقتی جدی گرفته شوند و میدان داشته باشند در عرصه جهانی حریفی ندارند.

به فعلیت رساندن استعدادها

دانیال شه‌بخش و تاثیر قهرمانی‌ها در سیستان و بلوچستان

جامعه‌ای که از آن قهرمان ورزشی به ویژه در رده جهانی بیرون می‌آید دارای استعدادهای به فعلیت رسیده و الگوهای ورزشی و فرهنگی است الگوهایی که به عنوان مدل‌های رفتاری و فکری استاندارد می‌توانند جوانان زیادی را از رفتن به سمت ناهنجاری‌ها دور و  در زندگی آینده برایشان انگیزه شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان در همین ارتباط گفت که دانیال شه‌بخش بوکسور قهرمان سیستان و بلوچستانی نماد و جلوه به فعلیت رسیدن ظرفیت‌های بالقوه استان است.

حسین مدرس خیابانی با اشاره به اینکه اگر روی این استعدادها کار و تلاش کنیم حتما آنها را به فعلیت رسانده و نتیجه خواهیم گرفت افزود: ساخت اماکن ورزشی و توسعه ورزش‌های همگانی، عمومی و قهرمانی کمتر از ساخت کارخانه‌های صنعتی و معدن نیست.

او توضیح داد: امروز رسالت ما به عنوان مسوولان نظام جمهوری اسلامی این است که بتوانیم از استعدادهای جوانان به بهترین نحو استفاده کنیم.

امیر حسین کاظم‌زاده از آن جوان‌هاست که به گفته خودش بعد از قهرمانی دانیال شه بخش به ورزش خیلی علاقه‌مند شده و گفت: فرزند زحمت‌کش و با اراده سیستان و بلوچستان با این بازی تکنیکی‌اش نشان داد ما هم می‌توانیم و باید تلاش کنیم.

بوکسور سیستان و بلوچستانی و گردشگری ورزشی

دانیال شه‌بخش و تاثیر قهرمانی‌ها در سیستان و بلوچستان

 

یکی  دیگر از آثار قهرمانی بر مناطق مختلف توسعه گردشگری ورزشی است گردشگری که فراتر از بعد ورزشی جنبه اقتصادی برای ساکنان آن مناطق خواهد داشت، پیروزی و قهرمانی افرادی چون شه بخش برای سیستان و بلوچستان نیز می‌‍تواند همین کارکرد را داشته باشد.

اعظم خالقی کارشناس ارشد تربیت بدنی در این زمینه اینگونه گفت: وجود یک قهرمان ورزشی آن هم در رده بین المللی می‌تواند یک شهر را تبدیل به قطب ورزشی در آن زمینه کند و باعث جذب و سفر ورزشکاران و علاقه‌مندان زیادی برای فراگیری آن ورزش شود.

او با اشاره به موقعیتی که برای سیستان و بلوچستان بعد از قهرمانی دانیال شه بخش می‌تواند به وجود بیاید تاکید کرد: تعلیم نیروی ورزشی برای رقابت‌های گوناگون، برگزاری رویدادهای ورزشی رشته بوکس در رده‌های مختلف همه می‌تواند زمینه گردشگری ورزشی را در این استان فراهم کند.

در این گزارش سه تاثیر تغییر چهره یک منطقه، به فعلیت رساندن استعدادها و گردشگری ورزشی به عنوان اثرات قهرمانی دانیال شه بخش در سیستان و بلوچستان بررسی شد آثاری که شاید برای استان‌‎های دیگر قابل توجه نباشد اما برای این استان جنوب شرقی و جوانانش آنچنان اهمیت دارد که درد نبود و کمبود زیرساخت‌های ورزشی را برایشان تسکین و آنان را به آینده استان و ساختن بهترش امیدوار می‌کند.

۲دغدغه اصلی مردم

۲دغدغه اصلی مردم شهرستان را اشتغال و معیشت عنوان کرد و گفت :با